Shout out

Awash te gast op de Belgian Creator’s Day van Blogzine

Awash te gast op de Belgian Creator’s Day van Blogzine

Op 6 augustus was ik te gast als standhouder bij de Belgian Creator’s Day van Blogzine.be in Brussel. Voor dit event werden een aantal “belgianpreneurs” met een uniek verhaal uitgenodigd. Waaronder dus Awash. Want onze zelfgemaakte, duurzame kledingcollectie is best wel bijzonder en zeker uniek.  

Bedoeling was om de deelnemende ondernemers een boost te geven na de Corona lockdown. Door de creatieve designers en artiesten strategisch uit te kiezen, wilden ze de bezoekers van het event ook een bron van inspiratie bieden. En last but not least werd er gezorgd voor een leuke shopervaring.

 

 

Waarom een event als de Belgian Creator’s Day

De Belgische horeca, winkeliers, designers (zoals ikzelf) en artiesten kregen het afgelopen jaar een serieuze uppercut geserveerd van Covid-19. Gelukkig blaakt België van de solidariteit. Hashtags als #steunlokaal #kooplokaal en #winkelhier werden de laatste maanden massaal verspreid. In het verlengde hiervan werd de maand september uitgeroepen tot de #SHOPLOCAL maand.

Dit gaf het Belgische magazine Blogzine.be  het idee om een Belgian Creator’s Day te organiseren. Ze deden dit in samenwerking met Balthasar Brussels. Hierbij gingen ze op zoek naar een aantal inspirerende Belgische ontwerpers en artiesten. De creatieve deelnemers kregen zo een gezamenlijk platform. Dit werd gekoppeld aan een ongedwongen shopervaring voorzien van live muziek voor de bezoekers. Op die manier kon dit event de deelnemende Belgian brands weer een beetje een kickstart geven.

Awash mocht de spits afbijten

Omdat Blogzine de Belgian brands na het event ook in hun online magazine een serieuze shout-out wilde geven, werd er van ieder van ons een filmopname gemaakt. Ik beet daarbij de spits af. Als allereerste mocht ik vertellen over mijn groeiende webshop met unieke kinderkleding en het bijzondere karakter van Awash. Ik kreeg maximum 40sec de tijd (de zogenaamde Elevator Pitch.

Voor mij was het de eerste keer dat ik zoiets deed. Gevolg: gedurende de hele autorit richting Brussel zat ik nerveus te wiebelen op mijn stoel.  Eenmaal aangekomen leek gelukkig ook mijn zelfvertrouwen op de bestemming te zijn. Ik had vervolgens maar twee takes nodig voor de opname en kreeg naderhand ook leuke complimenten van mijn medeondernemers.

 

 

Een diepte-interview voor verandering

In de namiddag volgde er nog een diepte-interview. De ideale gelegenheid om de schijnwerpers niet alleen op mij te laten richten maar ook op Let Us Change. Dat is het goede doel dat je steunt met elke aankoop in de webshop van Awash. Het is mijn manier om niet alleen het leven van mijn geadopteerde zoon Yonatan maar het leven van elk kind in Ethiopië beter te maken. Hoe meer mensen dit goede doel leren kennen, hoe beter. 

Wanneer netwerken gelijk staat aan gezelligheid

Het event bood me natuurlijk ook de kans om te netwerken. Dankzij de aangename setting die voorzien was van wat entertainement voelde dat netwerken eerder aan als een gezellige babbel bij de koffie.

Een boost voor duurzame kinderkleding

Als laatste op het programma stond er een nocturne shoppingavond waarbij bezoekers mijn kleurrijke en originele kinderkleding kon kopen.  Een leuke boost voor de verkoop van mijn ecologische collectie. Zo’n direct contact met mijn kopers is toch ook wel eens fijn. Wie weet open ik ooit nog wel een fysieke winkel. In tussentijd zorgen zulke events als de Belgian Creator’s Day voor een leuke afwisseling en een boeiende dag!